wtorek, 3 września 2013

Książkowo cz. 10



Hej!

No i znów jestem w niedoczasie! Teraz doba powinna trwać dla mnie 48 godzin. Wtedy może bym się ze wszystkim wyrobiła ;)

Dziś krótki post książkowy. Chciałam wam opowiedzieć dwa słowa o czytadełku, na które czekałam dłuższy czas i nie mogłam sobie odmówić jego kupna w postaci „drukowano-kartkowanej”.  Zapewne wiecie, że ostatnio książki czytam na czytniku i rzadko sięgam po wersję tradycyjną. Tym razem stało się inaczej. Weszłam do Empiku, zobaczyłam ją, dostałam wypieków z ekscytacji i postanowiłam, że bez niej nie wyjdę! Oto ona:



Najnowsza książka jednego z moich ulubionych autorów, Lee Childa, pt. „Poszukiwany”. Jest to kolejny tom przygód Jacka Reachera – według mnie jednej z ciekawszych postaci literackich.

„Zimową nocą w nieczynnej pompowni w Nebrasce dochodzi do brutalnego morderstwa: niezidentyfikowany mężczyzna ginie od ciosów nożem. Zabójstwo wygląda na robotę zawodowców. Policja szybko rozsyła komunikat o dwóch podejrzanych, mężczyznach w czarnych garniturach, których widziano na miejscu zbrodni. Szeryf Victor Goodman oraz przysłana z lokalnego biura FBI agentka Julia Sorenson rozpoczynają śledztwo. W tym samym czasie podróżujący autostopem do Wirginii Jack Reacher stoi na węźle autostrady w pobliżu Omaha, czekając na okazję. Ze złamanym, zakrwawionym nosem nie budzi zaufania przejeżdżających kierowców; potrzebuje aż 93 minut, by zabrać się chevroletem, którym jadą trzy identycznie ubrane osoby: dwaj mężczyźni i kobieta. Karen Delfuenso wygląda na przestraszoną i praktycznie całą drogę milczy; natomiast jej bardziej rozmowni towarzysze, King i McQueen, najwyraźniej nie są ludźmi, za których się podają. Jack zastanawia się, jaka ma być jego rola. Czy chodzi o to, by łatwiej przedostać się przez policyjne blokady? Kim jest Delfuenso – współpracowniczką obu mężczyzn czy może ich zakładniczką? Wkrótce Reacher i agentka Sorenson przekonają się, że pozory mylą. W tej sprawie – którą, oprócz FBI, interesują się także CIA i Departament Stanu – nikt, ani nic, nie jest tym, czym się z początku wydaje. Gra toczy się o coś znacznie poważniejszego niż zwykłe morderstwo... zdemaskowanie niebezpiecznego wroga ukrytego w samym sercu Ameryki.”

Książka absolutnie mnie usatysfakcjonowała i spełniła moje oczekiwania! Jest rewelacyjna: wartka akcja, zaskakujące zwroty, niepewność. Lee Child fantastycznie tworzy atmosferę i prowadzi akcję. Dzięki temu nie można oderwać się od lektury od pierwszej do ostatniej strony. Widać, że autor jest w formie ;) Lekki zawód, jaki sprawiła mi najnowsza książka Tess Gerritsen, znakomicie zrekompensował „Poszukiwany”. Zdecydowanie polecam wielbicielom i wielbicielkom thrillerów! A ja czekam z niecierpliwością na kolejny tom, który ma się pojawić w przyszłym roku.

Pozdrawiam,
Aga

1 komentarz: